Vi använder cookies för att din läsarupplevelse ska bli så bra som möjligt. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används. Vi använder cookies. Läs mer
Opinion & Berättelser

Årets Employer Branding-företag: medarbetarna bidrar till att rädda liv

Sector Alarm har blivit utnämt till årets Employer Branding-företag 2020 på Universum Awards. Employer Branding är en självklar satsning för företaget. Att alla anställda känner en gemenskap, stolthet och arbetsglädje är utgångspunkten. Sector Alarm är en av våra viktiga samarbetspartners och de ser till att engagera sina medarbetare i samarbetet.

– Att vara anställd på Sector Alarm innebär att man varje dag bidrar till att rädda liv, att man har ett meningsfullt jobb. Därför passar samarbetet med SOS Barnbyar oss väldigt väl då vi båda står för trygghet och att vi faktiskt påverkar eller räddar andras liv. Vi vill genom detta samarbete visa vår personal att vi bidrar till att skapa trygghet för barn i världen och skapa en starkare känsla av att man som anställd på Sector Alarm bidrar till ett högre syfte, säger Trine Krohnstad, HR Direktör på Sector Alarm.

Genom frivilliga insamlingar, friskvårdsaktiviteter, besök i barnbyn med mer är Sector Alarms medarbetare engagerade i samarbetet.

–Vi har märkt att flera medarbetare tar egna initiativ till insamlingar tillkopplat till olika teamaktiviteter, detta är för oss ett kvitto på att samarbetet är en naturlig del av vår verksamhet och inget som måste drivas av ledningen, fortsätter Trine.

Stort grattis till den välförtjänta utnämningen Sector Alarm!

Vill ditt företag också samarbete med oss och arbeta mer med Employer Branding? Kontakta oss här.